حل مشکل مدرسه دخترانه ایرانیان در دوحه 

19:35 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۴۸۷
حل مشکل مدرسه دخترانه ایرانیان در دوحه 
دولت قطر ساختمانی مناسب جهت اختصاص به مدرسه دخترانه ایرانی در کنار مدرسه پسرانه ایرانی، در اختیار ارگان‌های آموزشی کشورمان قرار داد.

خبرگزاری میزان - علی صالح‌آبادی، سفیر ایران در قطر در اظهاراتی گفت: چهل روز از ضایعه از دست دادن شهدای خدمت، آیت‌الله رئیسی و امیر عبداللهیان و همراهانشان، می‌گذرد و با وجود پر کشیدن این شهدای گرانقدر، همچنان خبر‌های جدیدی از دستاورد‌های تلاش‌های سابق رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فقید و خدوم ملت شریف ایران دریافت می‌کنیم که همگی نشان می‌دهد این بزرگواران تا چه اندازه درباره مشکلات مردم دغدغه‌مند بوده‌اند.

وی ادامه داد: همزمان با اربعین شهدای خدمت، خبر خوبی درباره امور ایرانیان عزیز مقیم قطر دریافت کرده و با کمال مسرت اعلام می‌کنیم که دولت قطر ساختمانی مناسب جهت اختصاص به مدرسه دخترانه ایرانی در کنار مدرسه پسرانه ایرانی، در اختیار ارگان‌های آموزشی کشورمان قرار داده است.

ایرانیان مقیم در قطر، در سال‌های اخیر با مشکل کمبود ساختمان مدرسه‌ای برای فرزندانشان روبرو بوده و بر حسب اضطرار از یک ساختمان، برای آموزش بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز پسر و دختر در دو نوبت صبح و عصر استفاده می‌کردند.

شهید امیرعبداللهیان که در راستای نهادینه ساختن سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی و درباره مسائل مختلفی به‌ویژه جنگ غزه و عملیات غرورآفرین وعده صادق، در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ چندین مرتبه به دوحه سفر داشته و دیدار‌های مستقیم با مسئولان عالی‌رتبه این کشور داشتند، در کنار ماموریت‌های کلان مدیریتی و بین‌المللی، حل مسائل مرتبط با پیگیری امور ایرانیان مقیم قطر از دغدغه‌های وی بود.

وی پس از شنیدن گزارشی درباره وضعیت مدرسه ایرانی در دوحه، ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و مفید خواندن آن، مسئله آموزش فرزندان ایران زمین را در اولویت محور‌های مذاکرات خود با مقام‌های قطر و از جمله شخص امیر قطر قرار داده و جناب شیخ تمیم، امیر قطر نیز به‌عنوان یکی از حامیان مسئله آموزش، در گامی حکیمانه در راستای تعمیق روابط برادری میان دو ملت دوست جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر و در پاسداشت تلاش‌های مردم محور امیرعبداللهیان، دستور حل این مشکل را صادر کردند.

در نهایت پس از پیگیری‌های مجدانه سفارت، ساختمانی درخور و مناسب به آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت که ان‌شاءالله برای مهر سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری خواهد بود. 

این اقدام، هم باری از دوش ایرانیان عزیز مقیم برداشت و هم پیامی را درباره عمق روابط دوستی میان دو کشور و به‌ویژه رهبران، مسئولان و به ویژه مردم دو کشور به تمام جهان مخابره ساخت و این دقیقا همان هدفی بود که شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در راستای تحکیم روابط همسایگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌کردند و ان‌شاءالله راه ایشان ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *